Kobato. TV Anime #22

Subbed version by [ES] | Torrent


WTF WTF? CHIBI KOBATO WITH FUJIMOTO PLAYING THE PIANO WITH JAPANESE CLOTHES AND PICTURE OF FUJIMOTO HOLDING CHIBI KOBATO? WTF WTF?

My only guess is that this is from a different life? Kobato and Fujimoto’s previous lives? Or maybe a different world? O.o Ioryogi asked if the dream was about the place she wanted to go, but she neither confirmed nor denied it.

Waaah Piffle Pizza! Waaah Touya =DDDDDDD I’m glad in the end he did make an appearance! If you look at the cast list in the ending, it says “Touya Kinomoto”! =D AND it’s the original seiyuu from the CCS anime, Tomokazu Seki!!! =D

Too bad it seems like we won’t see the Green Drugstore, though =( I was looking forward to it the most.

I was intrigued by what Okiura’s employee said about him… he won’t be around for a while? He’s having troubles higher up? With his father, perhaps? I was expecting to see some Okiura/Sayaka interaction =/

It was very sad to see Yomogi being demolished =( Such a nice place full of joy !!!!! But that’s CLAMP for you, crush that thing down!!!!!!! (and our hearts are crushed along). I didn’t think the school would actually be demolished, so that was a nice surprise (I love unexpected events =D)

Flashback scene of the first (?) encounter between Iorogi (in his true form!) and Kobato (without her hat!) !!! So whatever she has under her hat, it was put after that scene… and where is she at? It seems underwater O.o Is she like… an unborn soul or something?

Ioryogi tries to ask for Ushagi-san to extend Kobato’s deadline, but Ushagi-san says “no, no, no”. By the way, love LOVE Ushagi’s sound and its macabre laugher!!!! XDDD

Next week, final 2 episodes!!!

Advertisements

16 thoughts on “Kobato. TV Anime #22

  1. I was so shocked to see Kobato with no hat.
    I was all djnfdgjfjgnfkmkm!
    Fujimoto is such a jerk!~
    And really, that bunny thing always in the break in the mid episode has freaked me out for too long..kinda glad to see that go..
    I’m not a big fan of break dancing bunny’s with flowers if you know what I mean.
    😀
    So sad to see the Kobato anime end, I really hope there is a season two, though pretty unlikely. D:
    Thanks Chibiyuuto!

    Like

  2. Wait, Piffle Pizza and Touya Kinomoto, all in one episode? ^_^

    Why aren’t I downloading and watching this episode at this very moment? Right, I’m at the library…

    Like

    • Word on “Seki Tomokazu IS Touya”, and I wanted to see him in Ushagi costume too, that would have been so cool, but I guess they thought “it has already been done in anime once, let’s do something different”. And CLAMP did the same, making a reference to the anime in the manga.

      Like

  3. Seeing Touya was such a pleasant surprise!

    But as for the rest of the episode…I’m afraid that this is the first episode where I thought ‘I can’t believe this is Kobato.’. After the last two weeks, I was hoping that the character development for Fujimoto would stick. But, no. And with how far he’s come in the manga it just ruined the episode for me.

    I’ve always kind of put up with the differences because the anime was still cute. But it wasn’t enough for this episode.

    Like

    • I didn’t like the character development in the anime either, if that’s all that what are going to get (aka, no second season), I think it was poorly done. Everything else was great, though.

      Like

  4. WTF!!! your first lines almost made me split the water I was drinking!!
    MUST SEE this episode.

    STILL, heck this bothers me, cuz…..is it rly(or will be) like this in the manga?!?!!?!
    TT-TT

    Like

      • Oh, yeah.Put still, it bothers me a little, lol ^^U.
        Yeah, and it looks like their relationship is more brother and sister-like :/.And..! Fujimoto is such a jerk in the anime!,haha i’m starting to hate him xD

        oh btw, it’s been a while since you posted your comments on kobato’s manga :3

        Like

  5. I thought Fujimoto look-alike was her father or something in her lost memory.

    lol @ Piffle and lol @ Touya. I tried looking at the list @ ED but I couldn’t see “Touya Kinomoto” though…

    I thought he said that Okiura will do fine (just a way to not let Sayaka worry or something, but I think he’s doing fine taking care of business on his own probably related to his father).

    I thought that Ioryoyi in his true form was talking with Kobato look-alike (who, talked in manga, that the goddess that Ioryogi fell in love, but got lost her memory because of what Ioryogi did and eventually became Kobato… that’s what I guess with both recent manga info. and anime info…. sorry if I spoiled it!) without the hat.

    Ushagi’s evil and cute laughter~! lol~! He does not allow Ioryogi’s favor to extend it.

    I cannot wait for next week (2 eps.)!

    Like

    • I tried looking at the list @ ED but I couldn’t see “Touya Kinomoto” though…

      Really? It’s right under the main cast… did I misread it? O.o

      I thought that Ioryoyi in his true form was talking with Kobato look-alike (who, talked in manga, that the goddess that Ioryogi fell in love, but got lost her memory because of what Ioryogi did and eventually became Kobato… that’s what I guess with both recent manga info. and anime info…. sorry if I spoiled it!) without the hat.

      Yes, that could be true if we consider that they will use that part of the manga plot, but they could also come up with something completely different for the anime.

      Like

  6. Too bad it seems like we won’t see the Green Drugstore, though =( I was looking forward to it the most.

    Psst… they’re saving the Green Drugstore appearance on a Legal Drug anime XD

    I have a feeling (no, I think I’m sure) that the anime has a lot of deviations from the manga, but I really like it.

    Too bad I felt that the first few episodes were dragging, because if it hadn’t been that dragging, this would have been better than CCS (IMO). I also love the concept of the story about the heaven and war and what happened to Ioryagi and Co., it makes the story even more interesting than it is already.

    Like

  7. This was a…ok episode.

    I really was upset at Fujimoto in the end 8/ Manga!Fuji forever! ~

    And I’m absolutely nuts over the random Fuji/Kobato flashback scenes. xD My anime theory about Kobato living with Fujimoto in an alternate world looks canon D8
    of course what is going on in the manga is cooler

    OMFG Touya!

    And Ioryogi has better character development than Anime!Fuji. He was so sadd D: But what was up with that water drowning scene which reminded me of that scene where Yami was butt nekkid in the water D8
    rip off

    that’s all I have to say for this ep. I wonder how it’s going to end… I wish it wasn’t being so rushed~

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s